FANDOM

Othniel Charles Marsh - Brady-Handy

Othniel Charles Marsh

Othniel C Marsh and Red Cloud in New Haven Connecticut

Marsh ja Punane Pilv (umbes 1880)

Othniel Charles Marsh (29. oktoober 1831 Lockport, New York – 18. märts 1899 New Haven, Connecticut) oli USA paleontoloog, üks olulisemaid 19. sajandi paleontolooge. Ta kirjeldas ja nimetas paljusid Põhja-Ameerika lääneosast leitud dinosauruseid.

Marsh sündis tagasihoidlikku perekonda, kuigi tema onu, George Peabody oli väga rikas pankur ja filantroop.

1860. aastal lõpetas ta Yale'i kolledži. Hiljem õppis ta New Havenis geoloogiat ja mineraloogiat ning Saksamaal paleontoloogiat ja anatoomiat. 1866 naasis ta USA-sse ja määrati Yale'i Ülikooli selgroogsete paleontoloogia professoriks. Ta veenis oma onu, George Peabody, rajama Yale'is Peabody Loodusloo Muuseum.

Marsh ja tema paljud fossiilikütid paljastasid umbes 500 uue loomaliigi fossiili, millele Marsh teadusliku nimetuse andis.

1871. aasta mais avastas Marsh esimese Ameerika pinnalt leitud pterosauruse. Ta avasatas samuti varajaste hobuste luid, kriidi- ja juuraajastu dinosaurused, apatosauruse ja allosauruse, ning kirjeldas kriidiajastu hambulisi linde, Ichthyornis'ist ja Hesperornis'ist.

Marsh on tuntud ka Edward Drinker Cope'iga peetud nn luusõdade poolest. Kaks meest olid raevukalt võistlushimulised omavahel rohkem kui 120 uue dinosauruseliigi avastamises ja dokumenteerimises. Luusõjad võitis lõpuks Marsh, kes leidis 80 uut dinosauruseliiki, kui Cope vaid 56.