FANDOM

Burmeist
Carl Hermann Conrad Burmeister (15. jaanuar 1807 Stralsund – 2. mai 1892 Buenos Aires) oli saksa loodusteadlane.

Carl Hermann Conrad (hiljem kirjateosetes Karl Hermann Konrad, enamasti ainult Hermann Burmeister) sündis Christian Hermann Burmeisteri (1766–1824) ja Wilhelmine Christine Burmeisteri esimese lapsena toonase Rootsi Pommeri riigi kooseseisu kuuluvas Stralsundis. 1813. aastal läks Hermann Burmeister kohalikku Stralsundi Gümnaasiumi. Tema klassiõpetaja dr Ferdinand Hasebalg aitas tal ulatusliku mardikate kogumises juures kaasa ja seega oli see ilmselt ka oluline verstapost Hermann Burmeisteri hilisemas karjääris. Tema õpetajad, teiste seas direktor Johann Ernst Nizze, toetasid teda tema püüdlustes meditsiiniõpingutel ja tegelemisel putkukate kogumisega. Pärast tema isa surma 1824. aastal elas tema pere vaesuses, kuid tal õnnestus 1826. aastal asuda Greifswaldi ülikooli õppima looduslugu ja meditsiini. Tema peamine huvi oli entomoloogia. 1827 asus ta õppima Halle-Wittenbergi ülikooli, kus sai 1829. aastal doktorikraadi.

Pärast õpinguid läks Burmeister lühikeseks ajaks tagasi Stralsundi. 1831. aastal oli ta Joachimsthali Gümnaasiumi looduslooõpetaja. Mitmete avaldatud tööde hulgas oli sel ajal üks tema tähtsamaid teoseid "Entomoloogia käsiraamat", mis avaldati aastatel 18321855 viies köites. Tema töö pakkus huvi Alexander von Humboldtile, kellega ta kirjavahetuses oli. Esimest reisi Lõuna-Ameerikasse kavandas Burmeister boheemi maadeuurija Thaddäus Haenke jälgedes, kuid pidi sellest Argentina pingelise poliitlise olukorra tõttu loobuma. 12. septembril 1850 alustas ta Hallest reisi prikiga koos oma poja Christianiga, jõudes 24. novembril Rio de Janeirosse. 21. detsembril jätkas ta pärast ühekuulist sealviibimist teekonda São Paulosse, kus alustas muulaga teekonda sisemaale Nova Friburgosse. Seal kogus ta nelja kuu jooksul erinevaid putukaid. 9. aprillil alustas ta teekonda Minas Geraisi, jõudes Rio das Velhase jõeni. Tagasi Saksamaal, oli tal raskusi zooloogiaga seotud regulaarse töö hankimisel. Humboldt tegi ettepaneku viia läbi veel üks uurimisreis Lõuna-Ameerikas. Aastatel 18561860 tegi ta uurimisreisi Uruguaysse ja Argentinasse ja naasis Saksamaale koos rikkalike zooloogiliste kogudega.

1861. aastal kolis ta elama Argentinasse, kus asutas Buenos Aireses Museo Nacionalis instituudi. 1863. aastal hakkas avaldama teadusajakirja Annals. Aastatel 18761886 avaldas ta teose "Argentina Vabariigi füüsiline kirjeldus isiklikest ja välismaistest tähelepanekutest" (neli köidet), millele järgnes lisa "Argentina Vabariigi maalilised vaated", kus arutles meteoroloogia, geoloogia ja loomastiku teemadel.

Herpetoloogia valdkonnas, kirjeldas ta mitmeid uusi kahepaiksete ja roomajate liike.

Burmeister oli kaks korda abielus. 1836. aastal abiellus ta Maria Elisabeth Sommeriga, kellega sai kaks last. 1865. aastal abiellus ta Petrona Louise Tejedaga, kellega sai neli last. Tema pojad Carlos ja Federico aitasid isa muuseumis Buenos Aireses ja osalesid tema reisidel.

Tema autorilühend on Burmeist.

Tema järgi on nime saanud linnuliigid viir-mägitinamu (Nothoprocta cinerascens, inglise keeles "Brushland Tinamou"), väikeserieema (Chunga burmeisteri), Microstilbon burmeisteri ja Phyllomyias burmeisteri.

Välislingid Edit