FANDOM

Fruita1

Ajalooline Fruita koolimaja

Fruita on asula Utah's Wayne'i maakonnas Capitol Reefi rahvuspargis. See asub Fremonti jõe ja Sulphuri Creeki liitumiskohas.

Ajalugu Edit

Fruita asutati 1880. aastal mormoonide juhitud Nels Johnsoni poolt ja algselt oli asula nimi Junction. Asula sai nimena Fruita tuntuks 1902 või 1904. 1900 nimetati Fruita "Wayne'i maakonna eedeniaiaks", kuna seal olid suured viljapuuaiad. Fruita hüljati 1955, kui asula liideti Capitol Reefi rahvuspargiga.

Tänapäeval on säilinud üksikud hooned: taastatud koolimaja ning Giffordi maja ja küün. Viljapuuaias on alles jäänud umbes 2500 puud, mida haldab Rahvuslik Pargiteenistus. Viljapuuaias on säilitatud ajalooline maastik ja väike töögrupp hoolitseb viljapuude pügamise, kastmise ja ümberistutamise eest.

Ühetoaline koolimaja ehitati ja avati 1896. Koolis õpetati peamiselt lugemist, kirjutamist ja aritmeetikat, kuid sealsed õpetajad õpetasid ka teisi aineid, nt ajalugu või geograafiat. Kooli kasutati ka kirikuna. Koolimaja renoveeriti 1966. Tänapäeval on koolimaja ajaloolise tähtsusega mälestusmärgina muinsuskaitse all.

Vaata kaEdit

VälislingidEdit