FANDOM

Berlin Ghost Town

Berlin on ajalooline kummituslinn Nevadas Nye maakonnas Gabbsist u 35 km idas. Berlin on mahajäetud endine kaevurite asula. Tippajal oli linnas 300 elanikku ja 75 ehitist. Berlin on ehitatud U-kujulisena avatuna idapoole. Berlin asub Shoshone mäeaheliku lääneosas Humboldt-Toiyabe'i metsakaitseala serval 2035 m kõrgusel ü.m.

1863. a mais avastas väike grupp maavaraotsijaid hõbedat Unioni kanjonis ja asupaika ehitati laager. Aasta hiljem moodustati kaevanduste liit, kuhu kuulusid Ione, Grantsville ja veidi hiljem ka Berlin. Kuigi kaevandus moodustati 1869, asutati Berlin ametlikult 1897. Berlini kaevandus koosnes viie km pikkustest tunnelitest ning kulla ja hõbeda kaevandustulu oli kokku ligi miljon dollarit. Berlin ei arenud kunagi nii suureks nagu buumilinnad Tonopah ja Goldfield. 1905 oli elanike arv 300, kuid pärast 1907. aasta majanduslangust ning sama aastal toimunud kaevurite streiki ning Atlandi ja Vaikse ookeani Mining Company pankrot tõid kaasa kaevurite linnast lahkumise. 1911 oli Berlin juba täiesti inimtühi. 5 XI 1971 kanti Berlin USA Ajalooliste Paikade Riiklikku Registrisse. Tänapäeval on alles jäänud 13 hästi säilinud hoonet.