FANDOM

TEA logo

Austraalia muusika on paljurahvuseline, ning põhineb nii Austraalia mandrit ümbritsevate saarte põlisrahvaste (sh paapuate, melaneeslaste ja Uus-Meremaa maaoride,  aborigeenide kui ka Euroopa rahvaste (sh keltite traditsioonidel. Ürgsed tantsu ja lauluga kombetalitused püüdisd taastada sidet esivanemate hingeväega (näiteks öised corroboree tantsud). Rütm loodi enamasti kahe puupulgaga, bumerangitaolise kõvera nuia või trummidega. Pms Põhja-Austraalias oli kasutusel u kahe meetri pikkune, eriliselt sügavahäälne puupuhkpill didžeriduu (didgeridoo). Tänapäeva muusikuist on suutnud oma loomingus rahvamuusika elemente ehedana edasi kanda Archie Roach. Parimaid Austraalia vana muusika on Sydneyi ülikooli muusikaproffesor Winsome Evans

Euroopa kultuuri jõuline mõju algas 1850. Austraalia klassiklaline muusika sai alguse Isaac Nathani heliloomingust, muusikaharidusele pani aluse Uus-Lõuna Walesi (hilisema Sydney) konservatooriumi rajamine 1916 (selle eesotsas on olnud organist, pianist, heliloojaja dirigent William Arundel Orchard, ning dirigent Bernard Heinze). Alberto Zelman asutas 1906 Melbourne'i Sümfooniaorkestri, üksteise järel tekkisid Lääne-Austraalia (1921), Queenslandi (1933) ja Tasmaania osariigi (1948) ning Sydney (1934), Adelaide'i (1936) ja Canberra sümfooniaorkester (1950). 1975 asutati Austraalia Kammerorkester., mida 1989. a-st on juhatanud viiuldaja, dirigent ja helilooja Richard Tognetti. 1945 rajati kammermuusikuid ühendav organisatsioon ''Musica Viva Australia''. Austraalia Ooper on New Yorgi ''Metropolitan Opera'' ja Londoni ''Covent Garden'''i järel maailma suuruselt kolmas ooperiasutus, uus Sydney ooperimaja on valminud 1973. 1967. a-st on Perthis tegutsenud Lääne-Austraalia Ooperiteater. Esimene rahvusvaheliselt hinnatud laulja oli sopran Nellie Melba, suurt edu on saavutanud Joan Sutherland, tuntud on ka sopranid Joan Maralyn Carden, Yvonne Kenny ja Emma Matthews. Kuulsaimad nüüdsheliloojaid on Richard Meale, Carl Vine, David Chesworth ja Matthew Dewey, nii heliloojate kui ka interpreetidena on hinnatud Percy Grainger, John Williams (võitis 1973 Grammy auhinna), Bruce Woodley, Leslie Howard, Warren Burt, Phillip Scott, Roger Woodward, Brett Dean, Andrew Garton, James Morrison, Benjamin Speed ja Barry Tuckwell. Dirigentidest on saavutanud laialdase tuntuse John Bishop (Adelaide'i kunstifestivali asutajaid, 1960), Charles Mackerras, Denis Vaughan, Rochard Bonynge, Richard Gill, Stuart Challender, Richard Mills, Geoffrey Lancaster ja Simone Young. Populaarsed muusikapidustused on rahvamuusikafestival (asutatud 1967), Tammworthi kantrifestival, rokk-, elektron- ja mainstream-muusika festival "Big Day Out" ning rokifestival "Homeback".