FANDOM

2006-07-19 Animas Forks, Colorado

Animas Forks

Animas Forks on kummituslinn Colorados San Juani maakonnas. See asub Silvertonist 19 km kirdes. Animas Forksis avati postkontor 1875. aastal ja suleti 1915. aastal. Alates 21. märtsist 2011 on Animas Forks ajaloolise tähtsusega mälestusmärgina muinsuskaitse all.

Asukoht Edit

USA Colorado location map.png
Red pog.png
Animas Forks
Animas Forksi asukoht Colorados

Animas Forks asub Alpine Loop National Back Country Byway teede võrgustikus. Sellesse võrgustikku kuulub 105 km katteta teid, mis ühendavad mägilinnasid Lake Cityt, Ourayd ja Silvertoni. Enamikku sellest piirkonnast haldab kas USA Metsateenistus või Maahaldusbüroo. Animas Forks asub merepinnast 3400 meetri kõrgusel.

Tee Silvertonist Animas Forksi on läbitav suvel läbitav kaherattaveoliste sõidukitega, aga sealt edasi üle Engineeri kuru Lake Citysse sõitmiseks on vaja neljarattavedu.

George A. Crofutt kirjeldas oma raamatus "Crofutt's Grip-Sack Guide of Colorado" linna järgmiselt: "Animas Forks on keset metsikut ja karmi maad, kus ei ole mitte midagi, kuid rikkad kaevandused võimaldavad inimestel seal elada kauem, kui tarvilik."[1]

Ajalugu Edit

Asula teke Edit

800px-Animas Forks CO

Vaade Animas Forksile

Animas Forks rajati 1870. aastatel, kui avastati rikkalik puuvööndi piirisoon. Esimene palkmaja ehitati Animas Forksi 1873. aastal. 1876. aastal sai Animas Forksist kaevandusasula. Tol ajal oli seal kaks toidukauplust, apteek ja neli hotelli.[1] 1883. aastal elas asulas 450 inimest. 1882. aastal hakkas ilmuma ajaleht "Animas Forks Pioneer", mis lõpetas tegevuse 1886. aasta oktoobris. Animas Forksi majandus tugines kaevandamisel ning maagi töötlemisel ja saadustega kauplemisel.

Pärast lühiaegset, intensiivset buumi läks 1880. aastatel elu linnas allamäge. Igal sügisel rändas massiliselt inimesi soojemasse linna Silvertoni. 1884. aastal oli Animas Forksis 23-päevane lumetorm, lumekihi paksus oli 7,6 meetrit, elanikud pidid kaevama tunneleid, et saada majast majja.

Langus Edit

800px-Animas Forks shack

Hüljatud hurtsik Animas Forksis

Kaevandamisest tulev kasum hakkas vähenema ja kuigi 1904. aastal avati Animas Forksis saeveski nimega Gold Prince Mill, oli elu asulas peaaegu lõppenud. Isegi asulat läbiv raudteeliin ei täitnud talle pandud ootusi. Gold Prince Mill suleti 1910. aastal ja 1917. aastal koliti selle seadmed Eurekasse, mis ise samuti hiljem kummituslinnaks muutus. Selle ettevõtte sulgemine andis märku Animas Forksi lõpust ja 1920. aastatel muutus Animas Forks kummituslinnaks.

Linn tänapäeval Edit

Asulast on saanud turismiatraktsioon. Colorado Osariigi Ajaloofond andis aastatel 1997 ja 1998 San Juani maakonnale koostöös Maahaldusbürooga raha järelejäänud hoonete stabiliseerimiseks. Maakond ja Maahaldusbüroo haldavad asulat ühiselt. Selle parklas jagatakse asulat tutvustavaid brošüüre ja kaarte. Kuigi sissepääs hoonetesse ei ole piiratud, on mõne hoone põrand väga hapraks muutunud ja ähvardab kokku variseda.

Vaata ka Edit

Viited Edit

  1. 1,0 1,1 Dallas, Sandra (1988). Colorado Ghost Towns and Mining Camps. University of Oklahoma Press, lk 12. ISBN 0-806120-84-3.